Tuesday, February 22, 2005

Islam Hadhari Tidak Menghormati Perundangan Syariah


Pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) telah membatalkan saman di bawah Jenayah Syariah Akta 29 - Berkelakuan Tidak Sopan ke atas Nor Jeslina Hashim bt Khairuddin Mohd Hashim berserta empat rakan yang lain. Tindakan pihak JAWI membatalkan saman berkenaan dipercayai disebabkan tekanan pelbagai pihak khususnya kabinet Islam Hadhari.

Tindakan ini membuktikan bahawa Islam Hadhari tidak menghalang para pengikutnya berkelakuan dan berpakaian tidak sopan, malah mereka diberikan perlindungan daripada dikenakan sebarang tindakan di bawah Undang-undang Syariah. Jelaslah dalam perkara ini, kabinet Islam Hadhari yang dipimpin Dato' Seri Abdullah Badawi boleh pada bila-bila masa, mengatasi dan membelakangkan bidang kuasa Perundangan Syariah.


(Gambar ini akan kekal menggantikan gambar asal yg telah berada di Internet sejak beberapa hari lalu)

62 comments:

Anonymous said...

Aku fikir size Buah Dada Jeslina ni mungkin 39- 29-39. Nasib baik juga malam tu Shidan tak pi... kalau tidak RUYUP dia..He..He..

Anonymous said...

Kalau anak ketam melaka ada, dah tentu jeslina tu kena sepit. Hah..hah..hah.. belakang juga dia pusing.

Anonymous said...

SEBAGAI ORANG ISLAM HADHARI NIE SEMUA BOLEH..........DAH KETURUNAN APA....NIE..

Anonymous said...

HUhuu..mmg x betull arr jeslina tuh pakai camtu...bangsat jer..tp lg bangsat aarr korang yg fitnah kater ni model islam hadhari..fitnah sial..bodow arr korang nih...paklah tak kater pon jeslina ni model ntuk islam hadhari...bodoh jeslina,bodoh korang..dua-dua bagi malu umat islam..sorang bg jatuh martabat wanita islam, lagi satu lagi dok bg contoh tak btui kata yg ni contoh Islam Hadhari..BODOH SIYALLL..

Anonymous said...

tahniah..jeslina..pejuang islam hadhari,tahun depan mudahan dpt calon tokoh maal hijrah puteri ameno

Anonymous said...

jeslina kate tu hak asai seseorang untuk berpakaian.. sister in islam kate itu dose persendirian. aku nak tanya jeslin n sister in islam... . betul korang cakap itu personal sin tapi sampai bila kita nak biarkan diorang terus bergelumang dengan dosa. tanggungjawab muslim menegur muslim yang lain. dalam hadith pun ade sebut. tak taulah kalu sister in islam ni anti hadith.

Anonymous said...

Ya Allah lindungilah kami dari kalangan hamba2Mu yang seksi lagi bangang..terutama geng2 Islam Hadhari yang tak sedar diri

Anonymous said...

seeloknya dirogol ramai-ramai budak ni. YA ALLAH lindungilah anak-anak ku dan saudara seislamku dari kemurkaan MU. AMIN

Anonymous said...

ini ke yang dia kata simple, memang simple sebab tak cukup kain. Kubur mmg hak masing2 tp kalau x ditegur salah namanya apa guna kita pakai istilah saudara sesama Islam. Kalau saudara maksudnya boleh ditegur. Yang jelas ini BUKAN PAKAIAN ORANG ISLAM.Jangan malukan diri sendiri dan wanita islam yang lain secara tak langsung.

Anonymous said...

jikalau begini caranya islam hadhari pak lah, setisp individu muslim yang haqiqi perlu menolaknya 100%, sesiapa yang menyokongnya adalah menolak islam yang hakiki 100%. sesungguhnya ajaran baru ini boleh juga dikatakan bid'ah kerana menggunakan islam mengikut kehendak nafsu mereka sahaja

lebahdusun said...

Pendapat saya semasa serbuan dibuat seharusnya ada pegawai wanita untuk mengelakkan salah tafsiran orang sekeliling. Mereka ni nak cegah maksiat ke nak tumpang sekaki? Cuci mata! Maklumlah kalau dah ikan depan mata kucing mana tak melenting misai. Satu perkara lagi janganlah close-up gambar tu sampai gitu sekali, malukan kaum hawa je, dosa jgk org yg menengoknya. Yang jelas wanita adalah golongan yg paling ramai menjadi penghuni neraka gara-gara tidak menutup aurat mengikut tatacara yg ditetapkan oleh ALlah. Sama2lah kita baiki diri kita dan saudara perempuan kita.

Anonymous said...

kak sharipah...alhamdulillah dah tak jadi exco puteri....bukann apa..puteri umno nie...nak kemana..nak jadi lesbian...tak tau duk diam2 buat malu jer

Anonymous said...

Inilah yang dikatakan akhir zaman. Yang baik dianggap salah. Yang mungkar dianggap baik. Sangat sesuai dengan islam had hari (bukan islam hari-hari). Sister in islam tu pula memang dari dulu tak boleh pakai. Jahil berlagak pandai. Bodoh tak mahu belajar. Pembawa pemikiran yahudi tapi menggunakan nama islam.

hangjebat said...

jaslina o jaslina kenapa kau tak kena saman? macam mana aku nak kena saman, DBKL lulus permit hiburan . DBKL o DBKL kenapa kasi permit? macam mana aku tak kasi, islam hadari kata boleh kasi macam biasa. Islamhadari o selamhadhari kenapa kata boleh ? macam mana aku tak kata boleh, memang islamhadari bapak aku punya..memang bapakk aku punya..ha.ha

Anonymous said...

'Dan inilah jalan Tuhanmu (agama islam) yang betul dan lurus.Sesungguhnya Kami telah menjelaskan ayat-ayat keterangan(Kami)satu-persatu bagi kaum yang mahu beringat dan insaf.(AL-AN'AM-126)

Ibn Abd Halim said...

Apa jua yang bertentangan dengan Islam Hadhari akan mendapat tentangan pemimpin-pemimpin BN/UMNO. Pendedahan aurat yang melampau tidak salah dari kacamata Islam Hadhari, begitu juga meneguk air syaitan di pub dan disco. Itulah sebabnya apabila tindakan diambil oleh pihak berkuasa agama akan mendapat tentangan pihak-pihak ini. Syaitan berjaya menyesatkan anak cucu Adam sehingga orang islam sendiri yang mengaku beriman menentang sebarang tindakan tehadap pelaku maksiat. Dedah-dedah macam Jeslina tu perkara biasa yang diperjuangkan feminist Barat dan Timur. Sisters in Islam tidak pernah redha dengan hukum Allah sebab itu mereka lebih melenting dari Ng Yen Yen. Azlina Othman Said pun tak pernah tutup aurat, jadi mana nak sokong hukum Allah. Hukum Allah lapuk dan tak sesuai dengan zaman, dedah-dedah tu nampak lebih menarik kan? Ia dapat menarik tumpuan ramai. Itulah tujuan pendedahan yang dikehendaki syaitan-syaitan yang ada dalam diri mereka. Kalau kena cabul atau rogol bukan sebab pakaian. Itulah falsafah mereka. Otak bejat begini memang menjadi grand design iblis laknatullah, tetapi mana ada manusia yang sedar kecuali segelintir, iaitu orang-orang yang beriman. Itu termaktub dalam Al-Qur'an.

Anonymous said...

Aik...hang delete msg yg aku bg semalam ye?mmg betul2 harakah ni paper pas.langsung tok leh kena tegur.nak sesat terus ker?cakap kat BN,awak pun dua kali lima.apapun aku tetap nak cakap.pak lah tak pernah cakap jeslina tu model islam hadhari.korang yg dok sedap2 kutuk islam hadhari tu sebenarnya langsung tak paham apa maksud islam hadhari yg dibawa oleh pak lah.pandai2 buat speculation sendiri.dah bodoh tak nak belajar.tu yg terus sesat bila disesatkan oleh org yg tak berpelajaran tuh...insaf la wahai manusia.mmg Allah yg memberi kemakmuran kepada Malaysia,tp kena lihat sape yg mentadbirnya.kalau malaysia diserahkan pada ayam kampung,boleh ke malaysia makmur.kot2 jd mcm negara2 islam yg lain.hang nak ka?dah kena serang,jd mcm padang jarak padang tekukur baru nak sedar kot.sedar la...melayu kena bersatu kalau tak nak ditindas kaum lain.sekarang pun dah nampak kaum mana yg kat atas.kaum melayu asyik nak bergaduh je.asyik nak kuasa.tak sedar kemampuan diri.ingat senang ke nak tadbir nagara kalau bukan dr background family yg jadi pemimpin atau mmg belajar soal kepimpinan?setakat belajar soal agama tanpa soal kempimpinan negara, jadi penghulu kampung boleh laa....

Anonymous said...

hai..jeslina..aku malas nak kata ape2..tai aku ni lelaki..geram jugak aku tengok ko punyer breast..nak hisap bleh tak?

Anonymous said...

elehhhhhh...kau ni ingat melayu ajer aper kau ingat semua melayu ni islam macam kau ker. kalau ada yang islam..tapi hanya SELAM ajer..macam kau lah. kekekekek..tak tahu bercakap diam...bincang dengan orang yang tahu aper itu hadhari,. ni kau dengar.tapi menlanggut sampai cicak tergelak dalam hati bila lagi nak makan.aper.ingat ayam bandar ajer yg pandai menjadi pemimpin kekekeke..ayam bandar memang gemok. tapi gemok sebab banyak makan rasuah..kekekeketak tak pandai nak cari makan sendiri..itu kau kata pandai memimpin..kahkahkah..tah tah kau pun sama kot. akau nak tanya kau
kalau malaikat mungkar nangkir tanya kau...siapa saudara saudara kamu.kau nak jawab islam tak leh..sebab kau berkiblatkan melayu..kau pun dengan penuh semangat kemalayuan..malayu lah..dengan selamba dua makhlok allah tu menghentak kau dengan kayu sebesar pokok kelapa tua..terbenamlah kau sedalam 7 ker 8 hanster=meter.kau akan selamat..jika kau kata org ISLAM saudara ku...dahlah..malas aku nak cakap ngan kau ni.cakap pun bukan nak berfikir..susah kalau dah berkiblatkan duniaaaaaaa.dlm kes jaslina..biarlah org yang sekongkol dengan lepasnya jaslina yng tanggung. kita dah tegah, tapi ada yang menegaknya....biarlah dia terjun ngan labu airnya...

Anonymous said...

rakan rakanku sekalian...walau apa pun konsep yang ingin diketengahkan, korang kena tahu dulu apa benda islam hadhari (or hadhariyah islamiyah)tu...bacalah kedua-dua belah pihak...korang pikir la ngan kepala korang sendiri...jangan hentam semberono tanpa ilmu...

Anonymous said...

nih sebenarnya adalah salah saya,salah kita semua.Salah lelaki kerana lelaki tak taat pada perintah Allah,salah perempuan kerana perempuan byk meniru apa yg lelaki buat,juga tak taat pada perintah Allah..Cuba bayangkan kalau semua lelaki dpt taat pada perintah Allah,dpt bersembahyang secara berjemaah bersama-sama,saya rasa perempuan pun akan perlahan-lahan dpt taat juga pada perintah Allah.Kita jugak tak buat kerja kita,kerja yg berulang kali disebut dlm Al-Quran.Salah kita sebenarnya.

Anonymous said...

peduli ape aku, dah die nak tayang aku tengok je aa.....what a whanker!!!

Anonymous said...

nie,korang jgn slahkan sesapa...salahkan diri sendiri dulu...kita yg tak buat kerja.kita yg xberamal....tpkan best gak jez pakai camtu...boleh gak usha sekaki,tak pun boleh gak bergesal2 ngn dia dlm zouk tu,heheheheh

Anonymous said...

aku suke tetek. aku dah pegang tetek jeslina, memang sedap, tak caye try aaa
tapi die bukannye cun pun, so takyah kecoh2 pasal die
usha tetek die cukup...MUAHAHAHAHHAA FUCKERS...

Anonymous said...

what is the big deal..? wearing sexy clothe' is nothing.. its what u called outfit.. jes deserve' to have her own private life..? why are u people so 'busy body'..? mind ur own biz.. let her be.. i do wear sexy stuff sometimes... for rich people/family.. goin clubbing or wearing sexy clothes is nothing to 'em.. maybe for people like u people who is POOR.. it is a big deal.. u POOR people.. try to face it k.. this is year 2005 n its not 1960' anymore.. my father is one of the rich guy in malaysia.. even my dad doesnt mind if i wanna go n enjoy my life.. some of my friends r also a celebrity.. so i know how they act.. so u people just back of' n stop bitchin' about 'em..!

Anonymous said...

guys.. stop being a pervert..!

Anonymous said...

u're right man, i second ur motion.
u guys go get a life....don't just bitch up things...hahaha.

Anonymous said...

assalamualaikum,
saye berasa kesal setelah melihat gambar artis tersebut,
tetapi tindakan sesetengah pihak menuding jari dan menyalahkan orang lain adalah tidak baik,
ape yang penting pihak yang bertanggungjawab telah melakukan ape yang seharusnya mengikut undang2...

Anonymous said...

Tayang alur buah dada adalah pekara biasa di KL dan dimana saja bandar-bandar di Malaysia. Ada yang tayang bulu yang "rimbun" kat bawah tu macam britney spears tak kena tangkap pun...Syabas Jeslina Tayanglah banyak-banyak lagi..GERAM......

Anonymous said...

kalau JAWI nak saman, dia orang kena buat peraturan yang jelas..apa yang boleh ditayang dan yang tidak boleh.... ini tidak adil... orang yang buka aurat seperti tidak pakai tudung tidak juga kena saman...jadi SOPAN tu apa? paloi....

Anonymous said...

Contoh Artis Hadhari yang popular adalah WAHEEDA... kasih tau PAK LAH

Anonymous said...

takde saiz bra.. tu pasal kena tayang tu. XLLL

Anonymous said...

takde saiz bra.. tu pasal kena tayang tu. XLLL

Anonymous said...

Artis yang tidak sopan seperti Mas Idayu hayun punggung dan pegang microfon semacam saja itu tak kena saman kah? tolong bagi nasihat untuk kemusykilan ini...ustaz

Anonymous said...

artis kt malaysia sume takleh pakai...yg leh pakai yg tayang tetek je...muahahaha..
hidup tetek!!!

Anonymous said...

You guys get a life man,left backward 2 much!

Anonymous said...

Saya tak nampak dengan terang akan bahagian dadajaslina mungkin dikelabukan ( seluate ), jadi bagi saya tak berani buat komen yang tak tentu hujung pangkal nanti jadi dosa kering sahaja . Jika terdedah buah dadanya sampai nyata maka lagi banyak orang yang berdosa sebab tengok berkali2 . jais tu mungkin banyak sikit dosa mereka sebab mereka sentiasa mencari kesalahan tentang dedah aurat ini lebih daripada orang yang tidak bekerja seperti mereka . Oleh yang demikian carilah kerja2 yang mudah memperolehi dosa mudah2han sampai kehabis nafas asyik dok berdosa je .

Anonymous said...

saye berasa kesal denga aper yg diperkatakan oleh artis terbabit.kenyataan artis terbabit di akhbar atau media lain seolah2 terlalu jahil dalam islam.sedangkan tiap2 umat islam telah memahami aper yang perlu dilakukan setelah lahir di dunia sebagai seorang umat islam.jelas di sini jeslian telah membelakangkan hukum agama sendiri dan menganggap dirinya seolah2 free thinker.saya berasa amat kecewa kerana setelah mengikuti kisahnye dan laporan media jelas mmg pihak JAWI berhak melakukan layanan seperti tersebut.mmg tak dapat dinafikan lah manusia sendiri tak lari dari kesilapan.tp cuber saudara2 fikir adakah wajib seorang artis melayu dan malaysia melangkah ke pub dgn pakaian n akhlak begini.ingat lah bahawa artis malaysia adalah roll model kepda remaja n anak2 malaysia.jgn sampai anak2 malaysia menjadi kurang ajar dengan agama sendiri terutama islam.adakah ini yg dinamakan islam hadari.main sebat saja nak masuk pub @ disko.

Anonymous said...

garis panduan berpakaian wanita islam:
tutup aurat sempurna-baju kurung dan kain atau jubah,tudung labuh lepas paras dada,berstokin contoh Dato" Dr Masitah.disko,kelab malam tempat syaitan buat apa nak pergi nak jadi setan ke?inilah yang dinamakan MELAYU SUDAH LUPA.

hannaice said...

emmmm......mmg senang nak cakap apa2 pon.bila ditegur mula org melenting..kata kubur masing2.kalu camtu baik kawan dengan binatang.makhluk Allah yang lain pon tahu akan kebesaranNya.takut dengan pencipta.teruk sangat ke kita ni kalu dibandingkan dgn haiwan.kita ada akal dan fikiran.kalau nak pakai sesuatu tu biarlah berlandaskan agama.agak2nya camna agama lain pandang kita.nama islam tapi x berlandaskan hukum2 dlm islam.kalau kita tgk sekarang ni pon org yg pakai tudung x mengikut syariat.pakai seluar ketat dan baju sendat.seperti memakai baju tetapi bertelanjang.macam kes jeslina ni mmg la keluarga dia x halang tapi sendiri mau igtla.ada gak yg kata dia dari org kaya x kisahla dia pakai apa pon.igtla saudari.sekaya mana pon awak kaya lagi Allah...wallahualam.

lebahdusun said...

Alahai, peliknya aku bila baca komen sister kita ni, dia anak org kaya di malaysia, org kaya banyak duit tapi pakai baju tak cukup kain. Duit banyak korang buat beli apa? Dalam kubur yg masing2 punya tu munkar & nakir tak tanya korang kaya ke tak? dia tanya korang ISLAM ke tak? Aku tolong bagitau aje, ikut koranglah nak buat apa. Setahu aku raja Arab Saudi tu lagi kaya tapi tak de le pakai baju tak cukup kain macam korang. Ingat woi korang perempuan, ahli neraka yg paling ramai ialah org perempuan antaranya ada yg kena gantung dgn rambut mereka sampai mengelegak otak, ada yang digantung dgn payu dara mereka dll. Antara sebab2nya tak tutup aurat mengikut hukum ALLAH iaitu semua tutup kecuali muka & tapak tangan, tidak ketat, tidak jarang, ingat tu... fikirkan, insaflah sebelum gempa bumi melanda Malaysia.Bukan suruh takut pada gempa bumi tapi takut pada tuhan, ALLAH SWT.

lebahdusun said...

Alahai, peliknya aku bila baca komen sister kita ni, dia anak org kaya di malaysia, org kaya banyak duit tapi pakai baju tak cukup kain. Duit banyak korang buat beli apa? Dalam kubur yg masing2 punya tu munkar & nakir tak tanya korang kaya ke tak? dia tanya korang ISLAM ke tak? Aku tolong bagitau aje, ikut koranglah nak buat apa. Setahu aku raja Arab Saudi tu lagi kaya tapi tak de le pakai baju tak cukup kain macam korang. Ingat woi korang perempuan, ahli neraka yg paling ramai ialah org perempuan antaranya ada yg kena gantung dgn rambut mereka sampai mengelegak otak, ada yang digantung dgn payu dara mereka dll. Antara sebab2nya tak tutup aurat mengikut hukum ALLAH iaitu semua tutup kecuali muka & tapak tangan, tidak ketat, tidak jarang, ingat tu... fikirkan, insaflah sebelum gempa bumi melanda Malaysia.Bukan suruh takut pada gempa bumi tapi takut pada tuhan, ALLAH SWT.

lelaki sejati said...

komen is good

but tak komen lagi bagus

ini hidup dia dan hari akhirat dia kena jawap.....

sebagai orang islam kita hanya boleh menasihati.....

kalau dah bersalah dia akan taubat dan kahwin dalam masa terdekat....

kan dia dah kahwin dah

biar husband dia tanggung dosa dia

assalamualaikum.....

anomaly said...

pada hemat saya,jeslina ini menyatakan muka dia ini macam britney spears.cakap cakap kosong yang tidak ada logiknya ini barangkali diuar-uarkan oleh media massa,atau boleh jadi para pendukung serta kroni beliau dalam saf saf pengampu media. Pernah juga saya lihat di dada2 akhbar beliau kununnya tersipu2 bila digelar begitu..maklumlah dulu baru nak up.gaya innocent itu maha penting. tiada apa yang memeranjatkan atau nak diherankan sekiranya ini merupakan perangai sebenarnya, maklum sajalah muka britney perangai pon 2x5 ngan britney. Akhir kata semoga allah memaafkan dan membuka pintu hati beliau utk bertaubat..orang2 sebegini layaknya didekati dan dipimpin secara perlahan2, maklum saja hidup cara kebaratan walau kulitnya sawo matang. Bukan dicerca hina dicampak ke hutan, dia perlu bimbingan,xdapat banyak sikit pon jadilah.itu tanggungjawab sesama islam, menasihati bukan membenci.wassalam

Anonymous said...

hmm... hebat hebat belaka komen korang pasal jeslina yea..anti sangat ker..? saya ni takdelah ... anti tu takdelah ... sekadar pandangan manusia terhadap manusia yang lain ... saya tergerak hati jugak nak komen pasal jes ni ... jes apa ... Jeslina Hashim... hmmm... jes ni kalau saya cakap cun tu .. takdelah cun ... dahi dia luas.. kata orang cerdik.. betul tak saya tak tahu ... nak kata tinggi jauh sekali... ketinggian jes ngan saya ni pun dia berada di paras ketiak saya ... hmmm... pasal jes berpakaian kurang senonoh tu.. bukan kurang senonoh .. memang tak senonoh pun... tapi kalau nak cakap pasal pakaian ... bukan dia saja ... berlambak lagi artis lain pakaian mengalahkan real superstar ... kita semua yang memandang ni nak kata apa..?? tengok dan menghela nafas je lerrr.... mata yang memandang ... tafsir sendiri lah.. lagi pun.. tentu si Jes ni berpakaian begitu memang berniat nak menunjukkan body genit dia tu pada orang lerrr..jeslina ni satu aje saya tak berkenan dengan dia... pasal keikhlasan senyumannya tu ... kalau di dada akhbar tu nampak cantik dan ikhlas senyuman kan..?? tapi sebenarnya bukan dik non oiii... saya pernah mengikut jes dan rombongannye ke penang untuk mempromosikan movie baru mereka (2003)... hmmm... terkejut betul satu malam tu ...dengan muka berlagak dia tu... tetiba je boleh bertukar menjadi perempuan melayu terakhir apabila ada peminat ingin mengambil gambar bersama jes... saya yang melihat ni.. spontan terperanjat dengan senyuman jes tu .. huhhh... pandai betul dia.. lepas habis bergambar ... terus seperti muka belacan pulak... pandaiiii pandaii... kami ajak jes pi disko di bawah hotel tempat kami menginap... terus dia cakap.." I tak suka lah tempat tempat camtu ... busuk ....bau rokokkk.."dengan loghat malaysalleh dia tu ... hhmmm... ya ampun ... ampuni lah dosa kami semua..

Anonymous said...

assalamualaikum,
sebenarnyer perkara begini tak sepatutnye berlaku di Malaysia...
Jeslina tue baru satu artis yang kena tangkap...blom lagi yang artis lain...yang nukan artis plak lagi lar ramai...yang maknyah nyer pulak wallahuallam...nie lar perkara yang sentiasa terjadi di dalam umat islam...manusia yang sentiasa lalai dan lupa dari mana asalnya kita sebagai hamba ALLAH swt. Yang penting sekarang semua umat islam harus bangkit memperjuangkan Islam...
~~Wassalam~~

Anonymous said...

Dengan nama allah Yang maha Pemurah Lagi maha Penyayang...


kepada Puan jeslina Hashim...

ingat la bahawa mati itu terlalu dekat....kita tidak tahu bila kita akn menemui ajal....jgn terlalu lantang mempersoalkan tindakan JAWi terhadap anda..sebab nanti di Mahkamah Allah kelak....tiada siapapun yg akan membela seperti mana anda dibela sekarang...jika betulla mak bapak puan tidak melarang kegiatan puan....maka terlaknat jugal mak bapak puan....apa nak jadi dgn jeslina dan rakan rakan seangkatan....???dah nak mampos?mana dia cerdik pandai Islam???mana dia penasihat agama Jabatn Perdana Menteri?ilmu anda tu tak cukup ka nak bagi nasihat kat petualang petualang masyarakat ni?mana dia mufti-mufti???mengapa suara anda tidak kedengaran??adakah anda lebih takut diturunkan pangkat dan gaji....tidakkah lebih takut pada hukaman Allah???anda punya ilmu agama yg tinggi....mengapa asyik berdiam diri....????jikalau anda sebagai penasihat agama di JPM bersembunyi...jika anda seorang mufti hanya duduk goyang kaki...sapa lagi yg nak diharapkan untuk masyarakat Malaysia menegakkan syiar Islam di muka bumi Allah ni........???sapa lagi yg nak menyatakn yg hak...dan memerangi kebatilan.....kalau JAWI sudah dinafikan haknya sebagai penguatkuasa.....maybe baik kita panggil bomba je la buat tangkapan kat Zouk...apa dah jadidgn islam Hadari?apa dah jadi dgn Pak lah si perdana menteri....isteri sendiri pun tak reti nak tutup aurat...apa nak jadi kat seluruh generasi rakyat Malaysia dulu, kini dan yg akan datang????kalau sistem yg ada hanya akan mengundang kemurkaan Allah....

Ingat lah...kita adalah hambanya yg telah diberi amanah....Amanah sebagai
i)Perdana Menteri
ii)penasihat agama di JPM
iii)sebagai mufti
iv)sebagai ibu bapa
v)sebagai anak

maka jalankan la amanah itu sebaik mungkin agar Allah sayang kat kita...memberkati kita dan masyarakat...agar kita semua boleh tutup mata dengan ucapan
Laa Ilaaha Illallah...Muhammadurrasulullah...sambil tersenyum...moga-moga kita akan berjaya memikul amanah yg Allah telah kurniakan...ingatlah ....ingatlah....dan amalkanlah..........

Anonymous said...

"
what is the big deal..? wearing sexy clothe' is nothing.. its what u called outfit.. jes deserve' to have her own private life..? why are u people so 'busy body'..? mind ur own biz.. let her be.. i do wear sexy stuff sometimes... for rich people/family.. goin clubbing or wearing sexy clothes is nothing to 'em.. maybe for people like u people who is POOR.. it is a big deal.. u POOR people.. try to face it k.. this is year 2005 n its not 1960' anymore.. my father is one of the rich guy in malaysia.. even my dad doesnt mind if i wanna go n enjoy my life.. some of my friends r also a celebrity.. so i know how they act.. so u people just back of' n stop bitchin' about 'em..!

Komen/Respons oleh Anonymous, pada 28/3/05 4:43 PM
"
a'kum. saya tertarik dgn comment oleh saudari kita nie. ada beberapa perkara yg saya ingin tanyakan kepada saudara/saudari berkenaan comment yg sedara/sedari buat:

1. "what is the big deal..? wearing sexy clothe' is nothing.."
- ye..nothing. same laa mcm org asli kt afrika tu. pakai cawat nampak breast pun nothing...tul tak?pakaian la antara cerminan ketamadunan dik nun...

2.why are u people so 'busy body'..?
- 'Dan hendaklah di antara kamu segolongan umat yg menyeru kpd kebajikan, menyuruh kpd yg ma'ruf & mencegah dari yg mungkar...' Ali Imran(4:104). Sedara/sedari mungkin ada salinan Al-Quran di rumah sendiri. refer. tu bukan sy yg cakap tuh

3.for rich people/family.. goin clubbing or wearing sexy clothes is nothing to 'em.
- Pada sahabat2 Rasulullah yg berharta (spt. Khalid Al-Walid, etc.) membelanjakan hartanya pd jalan Allah is nothing to ' em. Allah will pay the rest

4. 'em.. maybe for people like u people who is POOR..
- Alhamdulillah..baju murah yg kami beli masih mampu menutup aurat kami...

5. this is year 2005 n its not 1960' anymore..
- Kalau timeline jd salah satu point, dan yg mana baru seolah2 lebih baik dr yg lama..fikirkan ...zaman Rasulullah dulu ke zaman jahiliyah dtg dulu??

6.my father is one of the rich guy in malaysia..
- Mungkin lebih kaya atau besar dari kerajaan Nabi Sulaiman barangkali...yg mana tidak pernah putus Nabi Sulaiman itu dari tawadhuknya kpd Allah.

7. even my dad doesnt mind if i wanna go n enjoy my life..
- Kalau begitu, bersyukurlah kerana masih ramai lagi di luar sana yg sayangkan anda...

Sekian
Inallaha Maas Sabirin...

Anonymous said...

hek eleh..macam ni die kate simple?simple abah ko wey..muke cam sampah..buah dada macam buah dada monyet je..takyah tayang wey..pakcik dbkl kalo usha ni..mesti muntah buih punya..ape apehal..aku sokong ko dari bawah buah dada ko jeslina..moga moga ko arwah cepat..tengkiu

Anonymous said...

what is the big deal..? wearing sexy clothe' is nothing.. its what u called outfit.. jes deserve' to have her own private life..? why are u people so 'busy body'..? mind ur own biz.. let her be.. i do wear sexy stuff sometimes... for rich people/family.. goin clubbing or wearing sexy clothes is nothing to 'em.. maybe for people like u people who is POOR.. it is a big deal.. u POOR people.. try to face it k.. this is year 2005 n its not 1960' anymore.. my father is one of the rich guy in malaysia.. even my dad doesnt mind if i wanna go n enjoy my life.. some of my friends r also a celebrity.. so i know how they act.. so u people just back of' n stop bitchin' about 'em..!>>> biar kami poor di dunia x poor di akhirat kelak... nauzubillah... ya ALLAH jauhilah aku dr manusia yang riak sebegini... aminnn.
dah la riak bodoh pulak tu

Anonymous said...

"what is the big deal..? wearing sexy clothe' is nothing.. its what u called outfit.. jes deserve' to have her own private life..? why are u people so 'busy body'..? mind ur own biz.. let her be.. i do wear sexy stuff sometimes... for rich people/family.. goin clubbing or wearing sexy clothes is nothing to 'em.. maybe for people like u people who is POOR.. it is a big deal.. u POOR people.. try to face it k.. this is year 2005 n its not 1960' anymore.. my father is one of the rich guy in malaysia.. even my dad doesnt mind if i wanna go n enjoy my life.. some of my friends r also a celebrity.. so i know how they act.. so u people just back of' n stop bitchin' about 'em..!">>> BANYAK MANUSIA JAHIL DAN BODOH SEKARANG NI... INILAH CONTOHNYA BERCAKAP TANPA BERFIKIR... DIA INGAT BAPAK DIA YANG KAYA TU BOLEH SELAMATKAN DIA DARI API NERAKA....
WAHAI MANUSIA KIAMAT SEMAKIN MENGHAMPIRI..... INSAFLAH LAHHH..

pemerhati artis said...

ape2 pun ini tidak ade kena mengena degan umno ataupun barisan....ini masalah diri sendiri..jangan libatkan islam hadhari...memang dah nampak keruntuhan moral dan akhlak sendiri...so, nak kate ape lagi...

iza said...

memanglah kita tak patut salahkan islam hadhari,tp kita yang ada kuasa boleh buat peraturan supaya selari dgn islam hadari.takutlah pd tuhanmu dan ingatlah azab tuhan yang pedih

Jeego said...

Hai, saya suka membaca blog untuk menambah ilmu dan maklumat. Setiap hari sekurang-kurangnya saya lawat 20 blog. Blog anda adalah antara yang paling menarik untuk hari ni. Keep up the good work!

Terlanjur saya di sini, tahukah anda tips cara malas jadi kaya. Sistem Menjana Wang Secara Automatik. RM200,000 dalam masa 35 hari dengan modal hanya RM10! Ini baru REAL!. Peluang dan tips cara malas jadi kaya di sini.

Khairul Nizam Zainon said...

Hai, saya suka membaca blog untuk menambah ilmu dan maklumat. Setiap hari sekurang-kurangnya saya lawat 20 blog. Blog anda adalah antara yang paling menarik untuk hari ni. Keep up the good work!

Terlanjur saya di sini, tahukah anda apa yang TERHANGAT DI MALAYSIA. Sistem Menjana Wang Secara Automatik. Cuma bayar RM50 sekali seumur hidup dan lihat wang akan mencurah-curah ke akaun bank anda sampai bila-bila. Peluang jana wang automatik di sini.

Jeego said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada tips kaya dengan cepat. Peluang dan tips kaya dengan cepat di sini.

Lawatilah bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website peluang perniagaan di rumah. Peluang peluang perniagaan di rumah di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website jana wang automatik. Peluang jana wang automatik di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Anda mempunyai blog yang hebat! Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kaya dengan cepat. Peluang kaya dengan cepat di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website kaya dengan cepat. Peluang kaya dengan cepat di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Rockerz said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website cara mudah buat wang. Peluang cara mudah buat wang di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)

Karl Hiunzm said...

Hai, Di antara banyak blog yang saya lawati hari ini, blog anda antara yang hebat. Saya akan bookmark blog anda!

Saya ada website cara mudah buat wang. Peluang cara mudah buat wang di sini.

Lawatilah website saya bila ada masa lapang :-)