Friday, May 13, 2005

Alahai PLKN

Sila berikan apa saja komen dan pandangan anda berhubung isu PLKN. Kes pendakwaan dan hukuman terhadap Ahmad Hafizal bin Ahmad Fauzi mungkin telah berjaya membuka mata segolongan masyarakat yang selama ini menganggap apa sahaja yang dilakukan oleh pihak pemerintah (Kerajaan Barisan Nasional bertunjangkan Umno) adalah betul.

Webmaster Laman M@RHAEN - 13.05.2005

10 comments:

Hj.Wan said...

Ahmah Hafizal bukan lagi berlatih untuk khidmat Negara tetapi sdang berkhidmat untuk negara dalam bentuk menyara keluarga. Yang patut kita berikan PLKN ialah kepada remaja yang tak tahu dan tak mahu buat khidmat begini. Kenapa begitu bangang sekali untuk memahami perkara asas begini. Remaja yang sedang berkhidmat dengan sepenuh hati untuk keluarga adalah mulia di sisi agama dan tentunya negara juga. Jika tidak siapa lagi yang akan menanggung keluarganya? PLKN ke? kerajaan ke? Yang Faham prinsip PLKN RAKYAT.

Lembayung Senja said...

saya tidak nampak...kemana arah dan hala tuju yang nak di bawa oleh kerajaan terhadap anak anak muda mudi..nak tak nak..ujudkan plkn, semoga anak anak muda mudi ni boleh di bentuk dan boleh menjadi rakyat malayisa yer bersemangat tinggi, sanggup berkorban untuk negara...negara ker UmNO(baru)..dan macam mana lagilah angan kerajaan....dari sudut mata saya yang tak berapa besar ini..ialah..mata orang asia. faham faham ajerlah...seratus yang pergi..adalah separuh yang dapat dididik..itu pun tah..sebagai contoh..anak anak jiran saya.sebelum meyertai plkn...boleh tahan perangainya..brum sana ...brum sini...sama mat rempit(gerak gempur pemuda umno(baru) ) sebab memakai baju tajaan UmNo(baru)..selepas spm..ia di tawar kan ke plkn...syukur semoga..ianya akan berubah...tapi sayang sejuta sayang..bukan semakin elok..malah semakin terok...ada kah itu menepati sasaran kerajaan untuk melahirkan muda mudia berwibawa tinggi....betullah, setiapa tandan, bukan akan melahirkan buah yang baik..adalah sebiji dua yang busuk...itu pisang..ini orang.saya mahu semua menjadi orang, sebab dah keluarha berjutu juta wang untuk membentuk mereka..bukan anak jiran saya ajer...tempat saya berkerja, pernah ditawarkan tempat untuk ditempatkan perserta pkln ni..kemasukan pertama dulu...bab agama tu adalah..tapi tiap malam jumaat..di arah untuk ke mesjid untuk baca yassin dan ceramah agama..tapi yang malangnya..ramai yang berada di luar masjid...dan ada juga yang di tergur sebab baring sambil terlelap dan tak kurang juga..ada yang tak hadir langsung...terkejut melihat apa yang saya lihat dan dengar. kenapa tak di paksa atau di wajibkan, setiap perserta mesti hadir dalam kelas ilmu tersebut....bergitu juga dengan waktu sembahyang jumaat..mereka mencari tempat meyorokan diri dari dikesan kerana tidak pergi sembahyang jumaat.pelik...pelik...pelik. selepas pukul lima petang..mereka tidak terikat dengan program plkn.dengan erti kata yang mudah..program bebas.mereka buat bising di asrama.melalak sana..melalak sini..mengganggu warden yang mempunyai anak kecil untuk tidor..main badminton sampai larut malam..yang berdua diaan..tak kurang habat...kalau nak di ceritakan entahlah...tapi yang saya boleh baca dari setiap kota fikiran para perserta pkln..pergi untuk seronok dan berseronok..boleh jumpa kawan kawan baru, banyak aktiviti aktiviti yang meyeronokan.bila saya bertanya. mereka akan menjawab...seronok.... kalau di panggil, nak pergi lagi .. rata rata ..itu jawab mereka..mereka tiada benda untuk difikirkan..mereka tidak terfikir akan kesusuhan dan kesempitan macam hidup ahmad hafizal.tahniah saya ucapkan kepada beliau..utamakankan keluarga..kita senang orang tahu..kita susah..siapa pun tak bantu..nak nak kerajaan..kalau syarikat melayu nak hancus..sanggup keluarkan modal berjuta juta nak selamatkan kroni..tapi belia macam ahmad hafizal..ada sesiapa nak tahu..itu pun dah keluar dalam tv dari mb perlis beriya iya nak bantu..kalau tak ada kes, ada dia nak bantu..tutup pekonglah tu...porahhhhhh..umno mula lah buat baik....allahuaalam

Anonymous said...

Demi negara dan menjaga poket kroni maka PLKN tidak akan dihentikan tetapi akan diteruskan buat selama-lamanya demi menjamin poket kroni tidak kosong ! Teriak dan soraklah sedunia pun UMno tidak akan layan ! Hanya bersatu dan boikot sahaja akan mengalahkan sipengkhianat-pengkhianat dan sang penyeleweng ini semua !

- cikgu komando - said...

Pertama, ahli parlimen pembangkang mesti desak kerajaan membentangkan perbelanjaan PLKN secara detail di parlimen. Kedua, oleh kerana PLKN memakan belanja yang besar, minta di parlimen bentangkan hasil kejayaan/kegagalan PLKN secara kualitatif ataupun kuantitatif (guna statistik). Kita mahu tahu siapa dapat duit rakyat. Kita juga mahu kerajaan buat analisis...jangan bombastik sana sini. Mana bukti PLKN berjaya membentuk warga Malaysia berwibawa? Bukan semua remaja pergi jadi skop pembuktian telah diperkecilkan..mudah untuk analisis..Ahli Parlimen pembangkang..come on..jangan tidur!!

Anonymous said...

Dari awal2 PLKN nak dijalankan lagi, kawan2 yg ada business kata
aku kalau dapat supply tempat atau khemah pun dah ok dah...
Tetapi kawan2 ramai yg tak dapat.....sebab mereka bukan kawan-kawan
kpd "PLKN".
Sudahlah begitu, menurut maklumat yg saya terima, dalam PLKN
tak dimasukkan pun solat jemaah; siapa nak solat, pergi lah solat
kalau tak hendak tak apa....
cerah masa depan!

Anonymous said...

KALAU KITA BERANI MAI JANGAN CAKAP BANYAK KITA SAMA-SAMA BOIKOT. TERUTAMA ANAK-ANAK AHLI PAS DAN KEADILAN JANGAN JADI PENAKUT BUKTIKAN

Anonymous said...

KALAU TAKUT PADA RISIKO JANGAN BICARA TENTANG PERJUANGAN
RAME-RAME KITA BAIKOT

Anonymous said...

saya bukanlah nak myokong mana2pihak tetapi apa yang ingin saya perkatakan disini ialah mengenai apa yang saya alami...saya sendiri telah mengikuti latihan PLKN dan telah melihat sendiri gejala yang berlaku,aktivitiyang di jalankan....kita jangan hanya nak memberi komen itu ini tanpa melihat sendiri perkara ini..hanya mendengar dari mulut orang lain yang tak pasti kesahihannya..PLKN ni ada baik dan buruknya,semua perkara di dunia ni pun ada baik dan buruknya, yang baik kita contohi dan yang buruk kita jauhi@ cuba untuk memperbaiki agar tercapai segala matlamat sebenar...sebenarnya ia bergantung juga dengan individu itu sendiri..seperti contohnya...kami remaja2 islam,darisekolah aliran islam telah terpilih dalam PLKN..telah membuat berbagai2cara supaya kami tidak terpengaruh dengan gejala2 buruk yang ada dikem2latihan...mengambil pendekatan yang mudah dengan cara mengambil kebaikan yang ada di PLKNdan menjauhi apayang buruk...

Roberto Iza Valdes said...
This comment has been removed by a blog administrator.
August said...

Hallo Traders,

Tahukah Anda transaksi Forex merupakan transaksi terbesar di dunia saat ini?
Tahukah Anda transaksi Forex sekarang ini dapat dilakukan dimana saja, bahkan di kamar tidur Anda sekalipun?
Tahukah Anda transaksi Forex dapat memberikan keuntungan yang luar biasa dalam waktu hitungan detik?

Tapi tahukah Anda bahwa untuk memulai transaksi forex tidak perlu modal banyak? Anda bisa mulai bertransaksi hanya dengan 1 dollar!

Maukah Anda kalau saya berikan 5 dollar gratis dan Anda bisa langsung bertransaksi forex?

Kunjungi www.Forex-Indo.com SEGERA!

Salam,

August