Thursday, February 21, 2008

Boikot Media Perdana



Nampak gayanya RTM dan TV3 telah memulakan perang saraf mereka dengan pelbagai isu - isu yang sengaja diperbesar - besarkan bertujuan untuk mengelirukan rakyat marhaen.

Dakwah yang sama diulang tayang setiap kali tiba musim pilihanraya. Hanya BN sahaja yang mampu mentadbir negara. Hanya BN sahaja mampu mengurus ekonomi negara ini dengan baik. Hanya BN sahaja yang mampu mengekalkan keamanan dan keharmonian antara penduduk berbilang bangsa. Hanya BN yang mampu itu dan ini dan seterusnya.

Ucapan mendabik dada dan membakulsampahkan pembangkang adalah makanan ruji pemimpin UMNO - BN. Tidak dapat tidak, kes - kes putar belit dan mengelirukan rakyat karya BN ini adalah salah satu usaha mereka untuk melindungi kegiatan songsang pemimpin - pemimpin mereka, yakni:-

1. Merompak wang rakyat atas nama Umnoputera

2. Menyalahguna kuasa, contoh yang maha nyata adalah penggunaan RTM yang menjadi agen propaganda Barisan Nasional walaupun operasi cencorong ini dibiayai oleh Rakyat Malaysia yang mewakili semua warga tidak kira sama ada mereka ini ahli BN, PAS, Parti Keadilan Rakyat, DAP mahupun mereka yang tidak berpihak.

3. Menekan hak untuk rakyat hidup dalam suasana yang lebih demokratik, dan menyekat kebebasan rakyat yang mahu berhimpun secara aman walaupun ianya dijamin oleh Perlembagaan. Buktinya tanyalah sendiri kepada abang - abang dan juga kakak - kakak FRU yang membalun rakyat sendiri tanpa belas ihsan -- atas arahan Barisan Nasional.

Saya yakin ramai abang - abang Polis yang tidak mempunyai pilihan kerana mereka hanyalah mengikut arahan orang atasan sahaja.

4. Merosakkan keyakinan orang awam terhadap Suruhanjaya Pilihanraya yang fungsinya kini ialah untuk memenangkan Barisan Nasional.


Jadi tolong tutup tv anda dari mengikuti Buletin Utama maupun Berita RTM. Mesej ini ringkas bukan?

Anda tidak perlu membuang masa mengikuti berita - berita media perdana ketika musim pilihanraya sedang menggila. Ini kerana BN dengan sedaya upaya sedang mencuba untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari mempersoalkan ketempangan dasar - dasar pentadbiran mereka yang terang - terangan Menganiaya Rakyat!

Disebabkan itulah sehingga kini pemimpin UMNO sangat takut untuk berdebat dengan pemimpin Barisan Rakyat walaupun telah berkali - kali mereka dicabar.

Mereka takut untuk disoal mengenai

1. Keengganan menurunkan harga minyak walaupun keuntungan Petronas meningkat berbilion ringgit ketika harga minyak dunia naik.

2. Memberikan pendidikan percuma kepada rakyat dan menghapus kira hutang PTPTN untuk digantikan dengan biasiswa bagi pelajar yang layak.

3. Kadar tol yang dijangka akan naik lagi selepas Pilihanraya. Rakyat semakin miskin tetapi pengusaha tol pula semakin kaya.

4. Kadar jenayah yang semakin meningkat di saat Islam Hadhari dijadikan cahaya pedoman -- penyuluh kepada dasar - dasar kerajaan.

5. Mutu pendidikan yang semakin merudum sehingga disiplin budak - budak sekolah semakin teruk dari hari ke hari. Baru - baru ini di Terengganu beberapa orang gadis pelajar perempuan Melayu telah membelasah seorang wanita.


Penulis Tamu
Parti Keadilan Rakyat
Bahagian Wangsa Maju

No comments: