Sunday, December 21, 2008

P36 Kuala Terengganu

Semalam Najib Razak telah mengumumkan Senator Wan Farid terpilih sebagai calon BN bagi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Manakala Mat Sabu di sebut - sebut bakal mewakili Pakatan Rakyat sekalipun terdapat cakap - cakap mengatakan pengundi mahukan orang tempatan sebagai wakil rakyat mereka.

Ketika berita itu ditulis, jentera Pakatan Rakyat telah pun bersedia menggempur ketumbukan Barisan Nasional. Secara amnya Pakatan memiliki peluang cerah untuk merampas kerusi Parlimen Kuala Terengganu.

Ini kerana sentimen pengundi bukan Melayu mutakhir ini lebih condong kepada Pakatan. Orang Cina di DUN Bandar mahukan suara wakil rakyat yang mampu membela nasib mereka. Dalam hal ini, PAS dan Pakatan Rakyat dilihat lebih baik dari Barisan Nasional.

Kekuatan PAS di Kuala Terengganu tidak perlu dipersoalkan memandangkan tiga buah DUN di situ berada dalam genggamannya.

Segala - galanya bergantung kepada kekuatan peribadi calon, selain dari isu - isu semasa yang bakal dibangkitkan oleh PAS dan rakan - rakannya.

Dan seperti biasa, kelibat Anwar Ibrahim pasti ditunggu - tunggu oleh rakyat Kuala Terengganu.

P/S: Pengundi Kuala Terengganu dinasihatkan supaya tidak membaling kasut ke arah Najib Razak sewaktu kempen sedang berlangsung.
Penulis Tamu
Commoners Hall Bangsamarhaen

No comments: